ביטוח חובה נקרא כך מכיוון שהחוק במדינת ישראל מחייב לעשותו.
הנוהג ברכב מנועי (פרטי, מסחרי, אופנוע, משאית, אוטובוס וכד') מחויב בביטוח חובה, המכסה על נזקי גוף בכל מקרה של תאונה עם הרכב.
נהיגה ללא ביטוח חובה היא עבירה על החוק.
ביטוח החובה מכסה נזקי גוף לכל מי שנפגע כתוצאה מהשימוש ברכב.
זה יכול להיות הנהג, נוסע או הולך רגל שנפגע.
הפיצוי הנו ללא כל קשר על מי מוטלת האשמה לתאונה.
סכומי הפיצוי יינתנו על פי התקנות שקובעת המדינה מעת לעת.
המדינה חוקקה את החוק על מנת להבטיח שכל מי שנפגע בתאונת דרכים, יקבל פיצוי ויזכה למימון הטיפול הרפואי.
רכב הנו דבר יקר ומכיוון שהוא חונה ונוסע ברשות הרבים הוא חשוף לנזקים.
הביטוח המקיף נותן מענה כספי לרכב שנפגע בנסיבות שונות, כגון תאונה, נזקי טבע או גניבה.
הביטוח המקיף כולל גם כיסוי לתביעות נגד בעל הרכב, בשל נזקים שהוא גרם לרכב אחר.

כאשר הרכב ישן וערכו נמוך, עלות ביטוח המקיף עלולה להיות יקרה ביחס לערכו בשוק של הרכב.
במקרה זה, ניתן להסתפק בביטוח צד שלישי.
הרכב עצמו איננו מבוטח, אך בעל הרכב מבוטח למקרה שייתבע ע"י אחרים בגין נזק שגרם עם רכבו.
מטבע הדברים ביטוח זה הנו זול יותר מהביטוח המקיף, אך כאמור אינו כולל כיסוי במקרים של נזק (שלא נגרם ע"י רכב אחר) או גניבה.
ביטוח דירה סטנדרטי מעניק פיצוי כספי, על כל מקרה נזק המפורט בפוליסה.
הסיכונים הסטנדרטיים הם אש, פריצה, נזקי טבע, נזקי צנרת וכדומה.
כיסוי נגד רעידת אדמה ניתן אוטומטית, אלא אם כן מבוקש במפורש שלא ייכלל בפוליסה.
כיסוי זה הנו יקר יחסית ולכן יש הבוחרים שלא לכללו בפוליסה.

ניתן גם להרחיב את הפוליסה ל"כל הסיכונים".
המשמעות היא שיהיה כיסוי לכל אירוע בלתי צפוי, גם אם הוא לא מוזכר בפוליסה, אלא אם כן מוזכר מפורשות, כי האירוע אינו נכלל בכיסוי.
מחויבותו של סוכן הביטוח היא לתת את השירות המיטבי בכל הנושאים הקשורים לפוליסה, להיות אוזן קשבת לצרכי הלקוח בבחירת סעיפי הכיסוי, וכן לעמוד לצדו של הלקוח בניהול התביעה מול חברת הביטוח.

במקרים של נזק שנגרם, קיימת חשיבות עליונה להגיע מוכנים לתביעה ולהיעזר בגורם שחי את התחום, מדבר את השפה ויודע איך לקדם את האינטרס של המבוטח, שלעיתים רבות, לא עולה בקנה אחד עם האינטרס של חברת הביטוח.

בביטוח ישיר הלקוח מחליט בעצמו אילו כיסויים הוא מבקש וההתייעצות המקצועית שהוא מקבל היא מחברת הביטוח, שהאינטרסים שלה ברורים.
במקרה של תביעה, נאלץ הלקוח להתמודד לבדו מול חברת הביטוח.

כפי שלא מומלץ להתדיין בבית משפט ללא עורך דין, או מול הבנק ללא יועץ משכנתאות, כך לא מומלץ שחברת הביטוח היא זו שלמעשה תייצג את האינטרסים שלך מול עצמה.

עבודתו של סוכן הביטוח מקבלת משנה תוקף, כאשר מתגלעים חילוקי דעות והתנגשות בין אינטרס הלקוח לבין חברת הביטוח.
קופות החולים נותנות מענה אחיד לכלל האוכלוסייה על-פי סל הבריאות שקבע משרד הבריאות.
מכיוון שקופות החולים מתוקצבות ע"י המדינה ומשאביהן מצומצמים, הרי שסל הבריאות מוגבל בהתאם.
התור לניתוחים מסובכים יכול להתארך עד שנה וחצי ואף שנתיים, דבר שכרוך בסבל רב ואף בסכנת חיים.
תרופות רבות למחלות קשות, מהן יקרות במיוחד, אינן נמצאות בסל הבריאות.

הביטוחים המשלימים של קופות החולים אינם נותנים מענה שלם.
ניתוחים פרטיים מכוסים באופן חלקי, ודווקא בניתוחים הסבוכים והיקרים והתרופות היקרות הפיצוי יהיה באחוזים נמוכים מעלותם.

ביטוח הבריאות מאפשר לבצע כל ניתוח באופן פרטי כולל השתלות אברים, ללא צורך בהמתנה ועם אפשרות לבחירת המנתח.
הביטוח מכסה כל תרופה גם אם איננה בסל באופן פרטי.

כיום יש אפשרות לקנות חלקים מתוך ביטוח הבריאות הפרטי.
הביטוחים הסיעודיים של קופות החולים נותנים פיצוי מוגבל לתקופה מוגבלת.
אדם המגיע למצב סיעודי זקוק להוצאות הרבה יותר גדולות ממה שמציע הביטוח הסיעודי של הביטוח המשלים ולתקופה הרבה יותר ארוכה שמציעה הקופה.
קופות החולים מעניקות ביטוח סיעודי של בממוצע, עד שש שנים בעלויות שאינן מכסות אשפוז במוסד סיעודי.
לשם כך מומלץ לשקול קניית ביטוח סיעודי, מעבר לכיסוי של קופות החולים.
אנו דואגים לבצע סקר תכולה בטרם חתמת על הביטוח, כדי לדעת מראש מה אנו מבטחים.
אם רכשתם פריט משמעותי כגון מחשב יקר, מזגן, תכשיט יקר וכד', לאחר הסקר שלנו, חשוב לשלוח לסוכן הביטוח קבלה על רכישתו, כדי להוסיפו לתכולה.
אם הדבר לא ייעשה, אזי בעת תביעה קשה יהיה להוכיח את קיומו של הפריט לפני האירוע.
יתר על כן, חברת הביטוח יכולה לטעון שלא שולם על ביטוח תוספת הפריט.
במיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בתכשיט, שהוא מועד לגניבות יותר מכל פריט אחר בתכולת הבית.
על מנת למנוע ויכוח עם חברת הביטוח בעת תביעה, רצוי לדווח ולתעד כל רכישה משמעותית שמבוצעת לאחר התיעוד בסקר.
מבחינה סטטיסטית, נהגים צעירים מבצעים יותר תאונות מנהגים בוגרים ומהווים סיכון גבוהה עבור חברת הביטוח, ולכן מחיר הביטוח יקר יותר.

כשמדובר ברכב ישן, מעל 10 שנים, רוב חברות הביטוח לא ירצו לבטחו בביטוח מקיף, בגלל העדר חלקי חילוף במקרה של תאונה, ואי יכולת החברה להחזיר את המצב לקדמותו בפרק זמן סביר.
יתר על כן, ערכו של רכב תמיד יהיה שווה פחות, ומחיר ביטוחו גבוה יחסית למחירו ואין כדאיות כלכלית לבטחו.

הביטוח שנהוג לעשות על רכב ישן הנו חובה, המכסה נזקי גוף, וביטוח צד שלישי, המכסה את בעל הרכב במקרה של תביעה נגדו.
מכיוון שנהגים צעירים מהווים סיכון גבוה יותר לתאונות, הרי שחשוב יותר לתת כיסוי ביטוחי לבעל הרכב ולנהג, והביטוח מתייקר בהתאם לסיכון.
נזק גוף או נזק לצד ג' יכול להיגרם על-ידי רכב ישן לא פחות מרכב חדש.
כאשר אנו עושים ביטוח, אנו מעבירים את האחריות לנזק מאתנו לחברת הביטוח.
מגמת החברה היא להקטין את הסיכון לגניבה או לשריפה ולכן, ככל שהרכב יקר יותר או בר-גניבה יותר סטטיסטית, החברה תדרוש מיגון ברמה גבוהה יותר.
כך, אם הדירה בקומת קרקע ו/או יש בה תכולה יקרה יותר, החברה תדרוש תוספת מיגון נגד פריצות, כגון דלת פלדה, סורגים על החלונות, מערכת אזעקה, כספת לאכסון תכשיטים וכד'.

כמובן שהאחריות להתקנת המיגונים בהתאם לדרישת חברת הביטוח, חלה על המבוטח.
במקרה של תביעה, עליו להוכיח שעמד בכל תנאי הפוליסה.
בביטוח רכב חברת הביטוח מתעניינת בעבר הביטוחי של בעל הרכב בשלוש שנים אחרונות.
החברות טוענות, שאם עשית תאונה בשלוש שנים אחרונות, יש סיכון גבוה יותר שתעשה תאונה בשנה הקרובה.
לכן, אם עשית תאונה בשלוש שנים אחרונות, או שאינך יכול להוכיח שהיית מבוטח ולא היו תאונות, הביטוח יתייקר.
גם במחיר ביטוח החובה ישנה תחרות בין חברות הביטוח והמחיר איננו אחיד.
בעת עריכת הביטוח, כדאי גם לבדוק כמה דורשת כל חברה עבור הביטוח, בהתאם לנתוני הרכב ונתוני הנהגים המורשים לנהוג ברכב.

צרו קשר

09-7920138

המייל שלנו

cover_it@walla.co.il

שלחו פנייה

ההודעה נשלחה בהצלחה !